yamaha xsr900
fot. Yamaha

W salonie Motocykle Polska pojawiła się maszyna zapierająca dech w piersi – Yamaha XSR900. To bez wątpienia prawdziwa gratka dla fanów motocykli ulicznych w stylu retro. Jednoślad składa tym samym hołd legendarnemu modelowi XS650 – prezentuje najnowsze technologie japońskiego producenta, łącząc jednocześnie ponadczasowy styl i emocjonującą jazdę.

Yamaha XSR900 to połączenie stylistyki nawiązującej do historii modeli wyścigowych z nowoczesną technologią. – Najnowsze osiągnięcia inżynieryjne firmy Yamaha zostały zamknięte w klasycznej konstrukcji, aby oddać hołd tamtym ponadczasowym maszynom – czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym.

Yamaha nie zamierza stać w miejscu, dlatego japoński producent przygotował kolejną wersję rozwijającej się wersji Sport Heritage. Historia wspominanego przez nas XSR900 opiera się na współpracy z legendarnymi twórcami, kontynuując rozwój „Faster Sons”. Głównym celem konstruktorów było połączenie najnowszej technologii z klasycznym stylem retro.

Poprzednik XSR700 cieszył się ogromnym zainteresowaniem na rynku, ale już teraz XSR900 ma spełniać szerokie wymagania klientów. Motocykl wchodzi na wyższy poziom, na co wpływ ma między innymi łączona kolorystyka z elementami graficznymi, nawiązującymi do historii Yamahy. Ogromną zaletą jednośladu jest minimalnie wykorzystanie elementów wykonanych z plastiku, dzięki temu użytkownicy mogą delektować się częściami wykonanymi z wysokiej jakości materiałów.

Warto wspomnieć o 14-litrowym zbiorniku paliwa z aluminiową pokrywą, który znajduje się w samym centrum motocykla, tuż przed dwupoziomowym siedziskiem, dopinanym przez aluminiowe błotniki, osłony boczne oraz wspornik reflektora. Producenci XSR900 zdecydowali się wykończyć układ wydechowy w czarnym macie, co kontrastuje z zaślepką tłumika.

Wygląd nowego motocykla mamy już za sobą, pora przejść do kolejnej przyjemnej rzeczy, jaką jest niewątpliwie jazda. Moc XSR900 generuje 3-cylindrowy silnik, który został wykonany w technologii Crossplane, o pojemności 850 cm3. 4-suwowa jednostka została zbudowana dzięki najnowszym technologiom, do których możemy zaliczyć między innymi system kontroli trakcji oraz sprzęgło antyhoppingowe, które poprawia znacznie przyjemność z jazdy poprzez łagodniejszy ruch jednośladu. Jest to możliwe dzięki wstecznemu momentu obrotowego w trakcie redukcji biegów.

Doświadczeni motocykliści na pewno będą zadowoli z mądrze zaprojektowanym silnikiem wraz z podwoziem, co w połączeniu z najnowocześniejszą technologią stworzyło XSR900.

Główne właściwości

  • Obszywana, dwupoziomowa kanapa
  • Aluminiowe osłony zbiornika paliwa w stylu retro
  • Aluminiowe błotniki przedni i tylny
  • Aluminiowa podpórka reflektora
  • Okrągłe reflektory przedni i tylny oraz światło stopu
  • Okrągła zaślepka tylnego tłumika
  • Szeroka gama akcesoriów do customizacji

Główne właściwości podwozia

  • Lekka rama z elementami z ciśnieniowego odlewu aluminium
  • Regulowany 41 mm przedni widelec typu upside down
  • Regulowany system tylnego zawieszenia Monocross
  • Montaż osi wahacza na zewnątrz ramy dla węższego ustawienia stóp
  • ABS w wyposażeniu standardowym
  • TCS – System kontroli trakcji
  • Sprzęgło antyhoppingowe – oferujące większą przyjemność z jazdy

Główne właściwości silnika

  • 3-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 850 cm3
  • Konstrukcja silnika bazująca na technologii Crossplane
  • Potężny, liniowy moment obrotowy
  • 270-stopniowy wał korbowy zapewniający silne przyśpieszenie i dobrą przyczepność
  • Płynna, pełna emocji dostawa mocy przy wysokich obrotach
  • Kontrola mocy silnika za pomocą D-Mode

Więcej szczegółowych informacji na temat motocykla Yamaha Sport Heritage XSR900 znajdziecie klikając TUTAJ. Gorąco polecamy!