Yamaha zaprezentowała właśnie nowy motocykl FJR1300A na zbliżający się 2016 rok. To kolejny model w segmencie Sport Touring oferujący sportowe osiągi w połączeniu z możliwością pokonywania długich dystansów. Idealnie nadaje się dla użytkowników czerpiących radość z adrenaliny i poznawania kolejnych miejsc.

Nie jest tajemnicą, że Yamaha po piętnastu latach wielu modyfikacji jest uznawana za głównego przedstawiciela segmentu Sport Touring. To jedne z najbardziej popularnych jednośladów na rynku, a świetnym dowodem jest na to sprzedaż ponad sześćdziesięciu tysięcy egzemplarzy w Europie. Japoński producent nie zamierza zwalniać tempa, dlatego zaprezentował właśnie nowy model FJR z zupełnie nową specyfikacją.

Yamaha FJR1300A/AE/AS posiada wiele nowych właściwości zapewniających dynamiczną i sportową jazdę, a przy tym zachowując wygodę oraz komfort z jazdy. – W celu osiągnięcia tych założeń projektanci Yamahy opracowali całkowicie nową, 6-biegową przekładnię, która oferuje lepsze przyspieszenie i mniejsze obroty podczas jazdy z dużą prędkością i na najwyższym biegu. W rezultacie otrzymano bardziej dynamiczne, sportowe osiągi oraz większy komfort i relaksującą jakość jazdy – czytamy w oficjalnym komunikacie.

2016_YAM_FJR1300AE_EU_MS1_ACT_001

To oczywiście nie koniec zmian. Producent zdecydował się użyć nowego sprzęgła A&S, zwanym potocznie Assist and Slipper, którego głównym zadaniem jest płynna redukcja biegów, a tym samym poprawa stabilności podwozia w trakcie zwalniania maszyny. To właśnie dzięki temu pokonywanie serpentyn będzie jeszcze przyjemniejsze, niż dotychczas.

Warto wspomnieć również o nowym LED-owym oświetleniu z przodu i z tyłu. Głównym zadaniem nowych lamp jest doświetlenie zakrętów, co wpływa na bezpieczeństwo w trakcie jazdy po zmroku. – Za sprawą zmodyfikowanego oprzyrządowania i nowej opcji kolorystycznej Matt Silver, najnowsza generacja motocykli FJR nie przestaje zachwycać wyrafinowanym stylem i znakomitą funkcjonalnością, które z pewnością zostaną docenione przez lojalnych wielbicieli tych modeli – czytamy.

Lepsze osiągi to sprawa nowej, 6-biegowej przekładni. FJR napędzane jest potężnym silnikiem o pojemności 1298 cm3, charakteryzuje się z pokonywaniem długich tras w największym komforcie. – Nowa, 6-biegowa przekładnia modelu FJR jest pierwszą jednostką Yamahy wyposażoną w oddzielne sprzęgło kłowe z nową przekładnią o zębach skośnych. W porównaniu z konwencjonalną, pojedynczą przekładnią kłową o zębach prostych, ta nowa, 6-biegowa konstrukcja jest o około 400 gramów lżejsza od 5-biegowej przy zachowaniu podobnych wymiarów – poinformował japoński producent.

Na koniec dodajmy, że model na 2016 rok dostępny jest w zupełnie nowej wersji kolorystycznej – Matt Silver. Odzwierciedla nowoczesną technologię i charakter.

Nowe właściwości FJR1300A/AE/AS

  • Nowa, 6-biegowa przekładnia
  • Sprzęgłoantyhoppingowe (Assist and Slipper – A&S)
  • Reflektor z 4 lampami LED
  • Reflektory adaptacyjne z 6 lampami LED (tylko w wersjach AE/AS)
  • LED-owe światła pozycyjne
  • LED-owe kierunkowskazy
  • Nowa konstrukcja panelu oprzyrządowania z 3 tarczami
  • Nowa konstrukcja tylnej ramy pomocniczej z połączonym światłem LED
  • Przeprojektowany tylny błotnik
  • Przygotowany pod instalację systemu D-Air

Główne właściwości techniczne FJR1300A/AE/AS

  • 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą silnik DOHC o pojemności 1298 cm3
  • Czysty i cichy system wału napędowego
  • Elektronicznie regulowane systemy zawieszenia w FJR1300AE/AS
  • Widelectypu upside down w FJR1300AE/AS
  • Aluminiowa rama Deltabox i wahacz
  • Elektronicznie regulowana szybka przednia
  • Regulowana owiewka, siedzisko (2 pozycje) i kierownica (3 pozycje)
  • Regulacja trybów pracy silnika Yamaha D-MODE
  • Elektroniczne sterowanie przepustnicą(YCC-T)
  • Przełączany system kontroli trakcji (TCS)
  • ABS i jednolity układ hamulcowy
  • Łatwy w obsłudze tempomat
  • Duży, 25-litrowy zbiornik paliwa
  • Kufry boczne, podgrzewane manetki i 12 v gniazdko na wyposażeniu standardowym
  • Zaprojektowany tak, by ułatwić montaż dodatkowych akcesoriów turystycznych